Afspraken Uitlaatservice

Wanneer je contact opneemt en wij plannen een kennismakingsgesprek- of wandeling in, zijn er op voorhand een aantal zaken die handig zijn om te weten.

 

 

  • De hond dient bekend te zijn met een aantal standaard commando's, dwz; zit, af, blijf, los . Welke woorden en/of handgebaren jullie exact gebruiken voor de commando's hoor ik graag, zodat het duidelijk blijft voor de hond.

 

  • Mijn voorkeur gaat uit naar wandelen met een vaste lijn voor de hond. Met een Flexlijn wandelen doe ik alleen indien de hond hieraan gewend is en niet uitvalt en niet trekt aan de lijn.  

 

  •  Mocht er tijdens een uitlaat iets gebeuren met de hond waardoor medische behandeling nodig is, zal ik altijd eerst contact met jou zoeken voor overleg. Bij geen gehoor zal ik de beslissing nemen of het nodig is, de kosten van de eventuele medische behandeling zijn voor jou, de eigenaar. 

 

  • Belangrijk om na te gaan: is de hond meegenomen in de WA-verzekering? Zodat bij schade aan derden, aangebracht door de hond, dit is gedekt.

 

  • De HuisdierVriendin is niet verantwoordelijk voor de hond, dat is de eigenaar te allen tijde.

 

  •  Hou mij op de hoogte van de gezondheid van de hond, ook als de hond last heeft van vlooien of teken. Ik kom met meerdere dieren op de dag in aanraking, besmettingsgevaar is daardoor aanwezig en voor echt niemand fijn.

 

  • Zorg voor een handdoek, het liefst in de gang of portaal, zodat ik de hond handdoekdroog binnenshuis kan krijgen. 

 

  •  Wanneer het maandabonnement op de eerste dag van de maand niet is bijgeschreven op het bankrekeningnummer, zal ik een reminder sturen. Is de betaling binnen twee dagen nog niet voldaan, dan zal er geen uitlaatservice meer plaatsvinden tot de betaling is voldaan. Eventuele misgelopen wandelingen worden niet in mindering gebracht.